Pingwin 3.0 – Pierwsze wnioski po 4 dniach

Dnia 18 października nastąpiło tąpnięcie – tąpnięcie w świecie SEO. Google rozpoczął aktualizację algorytmu Pingwin – robocza nazwa 3.0. Od wczesnych godzin porannych soboty 18 października obserwujemy zmiany w wynikach wyszukiwania dla większej ilości fraz. Aktualizacja wygląda brutalnie.

Jak podaje pracownik Google UK – Pierre Far:



 

Według Pana Pierre Far aktualizacja potrwa przynajmniej kilka tygodni:

It’s a slow worldwide rollout, so you may notice it settling down over the next few weeks.

Tak więc zmiany w SERP’ach mogą być zauważalne co najmniej do końca Października.

A jakie wnioski możemy wysunąć po 4 dniach od wprowadzenia aktualizacji?

  • Przede wszystkim wzrosty zanotowały portale ogólnopolskie typu tvn24.pl, allegro, cokupic.pl itp. – Przykładowo dla frazy generatory prądu znajduje się w TOP10 link do http://kontakt24.tvn24.pl/gonzalo-uderzyl-w-bermudy-zamkniete-szkoly-i-wyprzedane-generatory-pradu,146441.html – Jak widać jest to pomyłka algorytmu;
  • Dla większej ilości wyników możemy odnotować podwójne linki do tej samej domeny – Przykładem może być fraza lampy i dwa linki kierujące do domeny ikea.com;
  • Faktem jest, że część domen zanotowała potężne spadki przypominające filtr algorytmiczny;
  • Cześć domen spadła znacząco na jedne pozycjonowane frazy, z kolei na drugie spadek był niewielki.

Na razie to tyle, czekamy na kolejne zmiany w SERP’ach. Zachęcam do komentarzy i dodawania własnych opinii.