Firma marketingowa to dość szerokie określenie mogące kryć pod sobą zarówno agencje kreatywne i marketingowe specjalizujące się w budowaniu identyfikacji wizualnej i brandingu marek, jak i firmy oferujące pełną opiekę nad stronami internetowymi, treścią, mediami społecznościowymi i działaniami marketingowymi.
W ofercie odnajdziesz wszystko, czego Twoja firma może potrzebować by zadbać o solidny marketing marki i wzmocnić jej pozycję na rynku. Czym zajmuje się firma marketingowa, jakie zadania można zlecić jej specjalistom i kiedy warto skorzystać z profesjonalnej pomocy marketingowo-wizerunkowej?
Najważniejsze zadania firmy marketingowej
Podstawowe zadania agencji marketingowej skupiają się wokół wsparcia dla firm poszukujących pomocy w przygotowaniu i prowadzeniu działań marketingowych, budowaniu wizerunku marki, tworzeniu zasięgu, a także wzmacnianiu identyfikacji wizualnej i rozpoznawalności marki wśród jej odbiorców i grupy docelowej. Bazując na swojej wiedzy, doświadczeniu i licznym specjalizacjom, agencja marketingowa może:
- prowadzić audyty i szkolenia dla firm,
- przekazując wiedzę niezbędną do samodzielnego zarządzania treścią,
- obsługi systemów CMS i CRM,
- prowadzenia mediów społecznościowych,
- opracowywania kolejnych kampanii reklamowych dla wprowadzanych produktów i usług.
Opcja ta będzie szczególnie wygodna dla firm rozpoczynających swoją działalność, planujących samodzielne zarządzanie swoim wizerunkiem, ale chcących budować na solidnym przygotowaniu technicznym z zakresu prowadzenia działań marketingowych.
Poza szkoleniami, firmy marketingowe specjalizują się w prowadzeniu działań specjalistycznych dla firm, zarówno w zakresie przygotowywania działań i kampanii marketingowych dla produktów, usług i całej marki, jak i ciągłego prowadzenia kanałów w mediach społecznościowych, strony internetowej, tworzenia treści czy nadzorowania marketingu szeptanego i wirusowego w celach zwiększania widoczności i zasięgów marki.
Budowanie wizerunku i branding marki
Ważnym kierunkiem działań firm marketingowych jest oferta budowania i wzmacniania wizerunku marek, zarówno tych dopiero startujących, jak i firm już istniejących lub planujących proces rebrandingu. Bez względu na branżę, w jakiej działasz, Twoja firma będzie potrzebowała spójnych działań wizerunkowych i marketingowych aby wyróżnić się na tle konkurencji, dotrzeć do grupy docelowej, pozyskać nowych odbiorców i zyskać silną pozycję na rynku.
Nieprzemyślana strategia marketingowa oparta na przypadkowych działaniach w mediach społecznościowych i na własnej stronie internetowej może przynosić chwilowe rezultaty, ale nie buduje długotrwałych efektów i zaufania do marki.
Korzystając z pomocy firmy marketingowej możesz stworzyć zupełnie nową identyfikację wizualną dla swojego startującego biznesu, skorzystać z usług brandingowych lub zyskać wsparcie w zakresie e-marketingu. Dzięki współpracy grafików, copywriterów, specjalistów ds. e-marketingu i e-commerce możesz stworzyć nowe logo, księgę znaków, przygotować wizytówki i foldery promocyjne, utworzyć treści na firmową stronę internetową, bloga i media społecznościowe, zbudować własny sklep internetowy, a także promować produkty i usługi w sieciach reklamowych Google i wielu innych.
Kiedy warto skorzystać z pomocy firmy marketingowej?
Profesjonalna pomoc firmy marketingowej nie musi być jedynie narzędziem ułatwiającym start w nowej branży, z firmą której odbiorcy jeszcze nie rozpoznają. Na audycie, budowie i wzmocnieniu identyfikacji wizualnej, brandingu oraz pełnej obsłudze marketingowej może skorzystać każda firma pragnąca wzmocnić swoją pozycję rynkową i wyróżnić się na tle konkurencji. Jeśli poszukujesz specjalistów, którzy stworzą Twoją stronę internetową, zajmą się hostingiem, przygotowaniem treści, obsługą strony internetowej, działaniami z zakresu marketingu szeptanego, wirusowego i internetowego, mediami społecznościowymi, aktualizacją i obsługą CMS – doświadczona firma marketingowa lub agencja kratywna i brandingowa zapewnią wiedzę, doświadczenie i zaplecze techniczne niezbędne do wzmocnienia pozycji Twojej firmy na rynku.
Dlaczego warto? Firma pracująca samodzielnie nad budową swojej oferty, obsługą klientów oraz obsługą marketingową może nie mieć wystarczająco czasu, środków i pomysłów do skutecznego wdrażania nowych rozwiązań i strategii wizerunkowych. Korzystając z pomocy specjalistów możesz liczyć na świeże propozycje, wykorzystanie aktualnych trendów, a także spójność prowadzonych działań gwarantowaną przez doświadczonych specjalistów w swojej branży. Twoja firma może skupić się na swoich głównych celach i pracować nad doskonaleniem swojej oferty, nie martwiąc się o dodatkowe koszty popełnionych błędów, niedopracowanych reklam czy nietrafionych kampanii marketingowych.