O czym należy pamiętać prowadząc firmową stronę internetową?

Firmowa strona internetowa jest wizytówką Twojej marki w sieci, stanowiąc coraz częściej miejsce pierwszego kontaktu klientów z firmą i jej ofertą.

Dwójka ludzi przed komputerem

Strony internetowe mogą być budowane na zasadzie prostej wizytówki przedstawiającej skrótowo ofertę i specjalność firmy, jak i bardziej rozbudowanych witryn z katalogiem produktów, realizacjami i referencjami, internetowym sklepem czy branżowym poradnikiem w formie bloga dla osób interesujących się Twoją działalnością. Bez względu na to jaką formę strony wybierzesz, warto pamiętać o kilku elementach wpływających na pozycję, popularność i sukces firmowej strony internetowej.

UX – jak Twoją stronę odbiera użytkownik

User Experience to element, o którym w kwestii projektowania stron internetowych mówi się wyjątkowo często. Nic w tym jednak dziwnego, bo to właśnie projektowanie stron pod kątem czytelności i komfortu użytkowania jest obecnie priorytetem dla twórców, ale i odbiorcy. Potencjalny klient trafiający na Twoją stronę internetową po raz pierwszy musi poczuć się na niej dobrze i odnaleźć w niej wartość przekazaną w sposób przejrzysty, zrozumiały i atrakcyjny.

Na pozytywny odbiór strony wpłynie jej organizacja wizualna, użyteczność, estetyka i publikowane treści. Jeśli użytkownik musi przedzierać się przez kilka podstron, by dotrzeć do poszukiwanych informacji, jeśli nawigacja po stronie nie jest intuicyjna, a już pierwszy kontakt ze stroną przytłacza nadmiarem zbędnych informacji, tekstów i ogólnym bałaganem, współczynnik odrzuceń strony będzie bardzo wysoki. Patrząc na to z perspektywy użytkownika, po co przeszukiwać stronę marki A, jeśli konkurencyjna marka B podaje wszystkie informacje w łatwo dostępny, przyjazny dla użytkownika, przejrzysty i czytelny sposób?

O co należy zadbać przygotowując stronę internetową?

Dobry wygląd strony to nie wszystko. Użytkownicy mogą odwiedzić ją raz, skorzystać z oferty i polecić firmę znajomym, lub powracać na stronę regularnie by poznać nowe produkty, aktualne wydarzenia z branży czy porady, traktując markę jako lidera opinii w danej branży. Wiele zależy tu od charakteru działalności Twojej firmy, ale sama konieczność regularnego aktualizowania treści pozostaje bez zmian. Dodawanie nowych produktów do oferty, przygotowywanie treści o kolejnych zrealizowanych projektach, informowanie o aktualnościach z życia firmy czy prowadzenie wspomnianego bloga poradnikowego to tylko kilka z pomysłów na ciągłe odświeżanie treści na stronie i pokazywanie użytkownikom, że nie jest to wyłącznie statyczna wizytówka marki pozostawiona w sieci samej sobie. Strona musi rozwijać się wraz z firmą, ale i zgodnie z trendami budowania stron internetowych i wizerunku w sieci.

Programowanie

Powierz nadzór nad stroną www profesjonalnej firmie, w której specjaliści są na bieżąco z pojawiającymi się trendami i zajmą się Twoją stroną na najwyższym poziomie.

Ważnym elementem, o który należy bezwzględnie zadbać prowadząc firmową stronę internetową jest bezpieczeństwo. Strona powinna być zabezpieczona przed infekcjami poprzez regularną aktualizację oprogramowania, wtyczek i programów ochronnych, a także przygotowana pod kątem ochrony danych osobowych i wrażliwych informacji użytkowników. Jeśli na stronie jest możliwość wypełniania formularzy, zapisywania się na newsletter czy pozostawiania komentarzy, poza obowiązkową informacją o wykorzystywaniu plików Cookies na stronie powinna pojawić się informacja o przetwarzaniu danych zgodnie z RODO i obowiązującymi przepisami, najlepiej w formie regulaminu prywatności dostępnego w widocznym dla użytkownika miejscu.

Wysoka pozycja strony firmowej w Internecie

Jeśli prowadzenie firmowej strony internetowej ma być sensowne z biznesowego punktu widzenia, publikowane na niej treści powinny być atrakcyjne dla czytelnika, ale i przygotowane pod kątem SEO. Pozycjonowanie na wybrane frazy kluczowe, odpowiednie edytowanie treści, uzupełnianie atrybutów alt dla wszystkich grafik i zdjęć, tworzenie przyjaznych adresów URL, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne – wszystkie wymienione czynniki wpływają bezpośrednio na pozycję strony w wyszukiwarce dla zadanych haseł kluczowych i spowodują, że Twoja strona pojawi się w wynikach SERP ponad linkami do stron konkurencji lub zostanie zakopana na kolejnych podstronach wyników wyszukiwania Google.

Przygotowanie treści pod SEO przez nasycenie treści frazami kluczowymi nie jest w teorii zadaniem trudnym, ale w praktyce osiągnięcie i utrzymanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce wymaga nieco lepiej przygotowanych i zaplanowanych działań. Pozycjonowanie strony internetowej warto zlecić specjalistom, którzy na podstawie audytów i własnego doświadczenia będą w stanie przygotować Twoją stronę do dobrego startu, niezależnie od tego czy dopiero ją tworzysz, czy działasz w sieci już od kilku lat i chcesz poprawić swoje wyniki.