Nie da się ukryć, że współczesny świat przenosi się coraz bardziej do cyberświata. Większość rzeczy załatwić można przez internet, nie dziwi zatem to, że coraz popularniejszy staje się marketing internetowy. Czym on jest? Niczym innym, jak chęcią dojścia do jak największej ilości potencjalnych klientów. Kiedyś najszybszym sposobem rozprzestrzeniania się informacji był ten za pomocą ulotek, obecnie istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że w sieci dużo szybciej można dotrzeć z reklamami i innymi formami marketingu. Nie było tak od zawsze.
Obecność reklamy w sieci
Reklamy internetowe tak na dobre pojawiły się w sieci jakieś dwadzieścia lat temu. Zanim na witrynach zaczęły pojawiać się banery reklamowe, wszyscy którym zleżało na popularyzowaniu swoich produktów drogą internetową musieli korzystać z tak zwanego mailingu, czyli w skrzynkach mailowych pojawiał się tak zwany spam. Pojawia się on rzecz jasna do tego momentu, ale na tę chwilę marketing internetowy przejawia się głównie wyskakującymi reklamami w odwiedzanej witrynie, obecnymi na niej banerami, czy poprzez interstitial (jest to reklama, która ładuje się przed wyskoczeniem głównego ekranu odwiedzanej strony internetowej. Oczywiście nie jest tak, że do wszystkich osób w ten sposób może dochodzić taki przekaz reklamowy. Mowa rzecz jasna o ludziach, którzy albo w ogóle nie korzystają z komputera i sieci, albo robią to bardzo rzadko. Najczęściej jest to grupa osób w podeszłym wieku. Chcąc dotrzeć z jakimś produktem do nich, należy wybrać inną, bardziej tradycyjną, formę przekazu.
Oczywiście niezastąpione są w tym reklamy emitowane w telewizji czy radio, którymi społeczeństwo niestety jest bombardowane. W porównaniu z tymi mediami marketing internetowy nie wychodzi chyba aż tak najgorzej. Chociażby z tego względu, że taka forma przekazu nie jest w takim stopniu agresywna. W sieci bowiem ma się możliwość zablokowania wyskakujących reklam, albo (w zdecydowanej większości wypadków) zwyczajnego ich wyłączenia. W telewizji nie ma takiej możliwości. Pozostaje jedynie czekać, aż blok reklamowy się skończy. Nie każdy jednak ma na to tyle cierpliwości i pewnie między innymi z tego względu duża część młodych ludzi swoją aktywność przeniosła do internetu. Tam bowiem można zarówno pooglądać filmy, posłuchać muzyki, jak i gazetę poczytać. Jednak nie tylko z tego względu współczesna młodzież tak chętnie ucieka w świat wirtualny.
Jak zostało wspomniane na samym początku wszelkie ludzki aktywności przenoszone są ze świata rzeczywistego do tego nierzeczywistego. Współcześnie zatem nie tylko marketing przeniósł się do sieci, ale i większość życia społecznego. Taki cyberświat niesie za sobą nie tylko korzyści, ale również wiele zagrożeń, szczególnie dla młodego pokolenia. Warto mieć to na uwadze i zacząć przeciwdziałać temu, co aktualnie się dzieje, aby za kilkanaście lat nie okazało się, że cała otaczająca ludzi rzeczywistość nie stała się całkowicie nierzeczywista, ponieważ zaniknie osobisty kontakt z człowiekiem na rzecz tego wirtualnego. I dotyczy to zarówno marketingu, jak i innych form funkcjonowania w internecie. Dlatego, w dzisiejszym świecie biznesu, warto skorzystać z konsultacji marketingowych dla firm, które mogą pomóc w osiągnięciu zamierzonych celów.