Logo firmy i jego funkcja

Logo jest znakiem rozpoznawczym każdej z firm. Zaprojektowanie go dość często trwa bardzo długo i jest to wymagające wyzwanie dla grafików. Osoby, które zajmują się projektowaniem i tworzeniem logo, to często cały zespół. Projekt logo może być wykonywany dla nowej firmy, która dopiero rozpoczyna działalność na rynku lub dla istniejącej już firmy, która chce odświeżyć lub zmienić swój wizerunek.

Kto wykonuje projekty logo?

Często także możemy zetknąć się z sytuacją, w której znana wszystkim firma zmienia swoją nazwę czy logo. Funkcja, jaką spełnia logo firmy, dotyczy najczęściej jedynie aspektu wizualnego. Dużo zależy bowiem od branży, jaką zajmuje się firma. każdemu właścicielowi firmy lub producentowi produktów zależy na jak największej popularności. Dodatkowo, logo według większości, powinno kojarzyć się pozytywnie. Dlatego też do jego stworzenia zatrudnia się osoby odpowiedzialne i nadzwyczaj kreatywne.

Teoretycznie, każdy z nas może wymyślić i stworzyć logo. Najczęściej jednak, do zaprojektowania i stworzenia logo, wybiera się osobę, która doskonale zna się na grafice. Logo powinno być stworzone dla specjalnej grupy potencjalnych klientów. Towar lub usługi, jakie ma do zaoferowania właściciel firmy, muszą zostać w pewien sposób „zareklamowane” w samym logo firmy. Osoby, które pracują nad stworzeniem właściwego logo firmy, muszą posiadać cechy takie jak kreatywność, pomysłowość i bystrość. Logo bowiem należy stworzyć w taki sposób, by kojarzyło się ono z produktami naszej firmy. Często do logo dołączane jest chwytliwe hasło reklamowe lub slogan, który musi zwracać uwagę. Dlatego też w przypadku tworzenia logo, właściciele firm zatrudniają najlepszych grafików w danym rejonie lub powołują specjalny zespół do tego zadania.

projekty logo cena

Przygotowanie rozpoznawalnego logo jest bardzo istotnym elementem kreowania marki.

Podstawowe czynności w tworzeniu logo dla firmy

Warto pamiętać, że każdy z nas codziennie widzi setki różnych logo, które bardziej lub mniej oddziałują na nas. Logo bowiem ma za zadanie nie tylko pełnić funkcję wizualną, lecz wpływać na naszą podświadomość. Osoby, które zajmują się wykonywaniem projektów logo, powinny odpowiednio znać wszelkie wymagania i potrzeby potencjalnych klientów. Należy zwrócić uwagę także na zapotrzebowanie danego produktu lub usług. Liczą się także miejsca, w których rozmieścimy logo oraz reklamę firmy czy hasła. Logo powinno odzwierciedlać jakość firmy oraz ocieplać jej wizerunek.

Pierwszym etapem jest zebranie osób lub wybranie jednej do stworzenia logo dla firmy. Należy  zebrać wszystkie wskazówki od szefa oraz pracowników firmy, na temat tego jak powinno wyglądać logo i co powinno zawierać. Należy również wybrać odpowiednie kolory, kształty, ilość elementów i słów. Dodatkowo, często zadaniem grafika jest zawarcie w logo profesji, jaką zajmuje się firma. Logo musi być potwierdzone przez wybrany do tego zespół i upubliczniony po wszelkich poprawkach.

Identyfikacja wizualna – https://adatto.com.pl/identyfikacja-wizualna