SEO jak każda inna usługa najczęściej posiada pewne przedziały cenowe. W przypadku pozycjonowania lokalnego faktura, którą dostaniemy za usługi, które są dla nas świadczone uzależniona będzie od efektów pracy firmy zajmującej się pozycjonowaniem. Przyjęte są generalnie dwie metody naliczania opłat – pierwszą z nich jest abonament. W tym wypadku co miesiąc wpłacamy z góry określoną kwotę, niezależnie od tego czy pozycjonowane frazy są na dobrych pozycjach czy też nie.
Zaletą abonamentu z punktu widzenia klienta jest to, iż po osiągnięciu dobrych efektów agencji – nie musi dodatkowo dopłacać. Drugą opcją jest płatność za efekty. W tym wypadku płacimy tylko wtedy, kiedy frazy wchodzą do pierwszej dziesiątki rankingu Google. Opłata naliczana jest każdego dnia osobno, ponieważ wyniki mogą różnić się w zależności od dnia. Najlepszą sytuacją jest oczywiście stabilna pozycja w pierwszej trojce, ale pozycje często wahają się i kiedy jednego dnia strona internetowa pojawi się na pozycji 2, następnego dnia może wypaść poza pierwszą dziesiątkę by trzeciego dnia pojawić się na 5tym miejscu. Stabilność pozycji często jednakże zależy od działań agencji seo. Jeżeli pozycja strona waha się tylko o 1-2 oczka, wtedy o takie ruchy można „obwiniać” algorytm, który sklasyfikował inne witryny jako „lepsze” w tym danym dniu.
Ceny za frazy za miesiąc pozycjonowania
Opłaty za pozycjonowanie lokalne jak już wiemy to albo abonament albo płatność za efekt. Najpierw zacznijmy od płatności za efekt. W tej sytuacji każda fraza codziennie generuje jakieś koszta. Dla przykładu fraza biuro rachunkowe dla średniej wielkości miasta może kosztować za wizytę w pierwszej 10 około 2,50zł. W ciągu miesiąca opłata wyniesie zatem 75 złotych. Jeśli wybierzemy dodatkowo więcej fraz – np. łącznie ich liczba wyniesie 10, wtedy płacimy za wszystkie z nich. Jeśli każda z nich kosztuje 2,50 zł, to za miesiąc pracy agencji zapłacimy 750 złotych (maksymalnie). Jeśli zdecydujemy się na abonament – faktura będzie mniejsza ale stała – niezależnie od jakości pozycji. Abonament w wypadku 10 takich fraz będzie stanowił około 60% wartości maksymalnej stawki za płatność za efekty – czyli około 450 złotych. Jeżeli chcecie dowiedzieć się ile konkretnie będą kosztować Wasze frazy najlepiej skorzystać z pomocy agencji – zajrzyjcie na tę stronę i kierujcie się dalej wskazówkami by poznać cennik.
Niektóre frazy lokalne są jednak znacznie droższe niż biuro rachunkowe. Do drogich można zaliczyć te, które mają największą konkurencję. Dla przykładu prawnik z dużego miasta może wymagać nakładu nawet 5 złotych za jeden dzień na pozycji 1-3. To generuje koszta w wysokości 150 złotych miesięcznie za tylko jedną frazę. Pamiętajmy, że aby być dobrze widocznym dla potencjalnych klientów należy wybrać większą ilość fraz, by odpowiedź na zapytania zróżnicowanego myślenia konsumentów. Niektórzy szukając prawnika w Warszawie wpiszą „prawnik Warszawa„, inni wpiszą „adwokat Warszawa„, jeszcze inni: „kancelaria adwokacka Warszawa” lub dokładniej „prawnik rozwód Warszawa” czy „rozwody Warszawa„. Jeżeli ktoś posiada kancelarię adwokacką i specjalizuje się w rozwodach powinien pozycjonować się na wszystkie powyższe 5 fraz – minimum. Dobrze zadbać też o słowa pochodne a także odmiany ww. fraz. To zapewni nam możliwość pojawienia się przed oczami większej ilości internautów.